Yaşadığımız dönem  “The Live Age” olarak tanımlanmıyor. Bu çağda her şey çoğalıyor; dinlemeniz gerekir, öğrenmeniz gerekir. Bazen hatalar yaparak. Betada kalmak, her şeye rağmen analogdan uzaklaşmamak, bunları eğlenerek yapmanız tercih sebebi.

Bu etkinin kendiliğinden gerçekleşmediği, özellikle de marka iletişimi gibi planlı ve hedef odaklı etkinliklerde bunun kendiliğinden gerçekleşmeyeceği kesin. Bu nedenle sosyal medya hayatı sadece markalar değil, her türlü iletişime gebe kalıyoruz. İsterseniz Taksim Gezi Parkı olaylarına bakın, sosyal medya ne imiş daha iyi anlarsınız! Bir markanın sosyal medyada başarılı olmasının 20 temel yoluna bakalım.

sosyalmedya

  • İlk olarak sosyal medyayı anlayın.
  • Bir hedefiniz olsun
  • Sosyal medyanın bir planlama işi olduğunu unutmayın
  • Sosyal medya ücretsiz bir iletişim uygulaması değildir. Bir bütçe planlamanız olmalı
  • Sosyal Medyada aşamalandırma ve önem sıralaması çok önemli katılımcı olun. Üretin. Ürettirin.
  • İşi bilen sosyal medya uzmanları ile çalışın.
  • Müşterilerinizin beklenti ve sorunlarına kulak verin
  • İyi sosyal medya kampanyalarını araştırın ve karşılaştırmalar yapın.
  • Markanıza duygu katın.
  • Facebook‘ta mutlaka aktif olun
  • Sosyal medyanın farklı alanlarına, farklı hesaplarına doğru yayılın
  • Paylaşımlarınız insanların duygularına hitap etsin.
  • Sosyal medyada görselliğe önem verin.
  • Sosyal medyada kendinize has kurumsal kimliğiniz olsun
  • Faaliyetleriniz ile ilgili hatırlatmalar yapın.
  • Youtube profilinizi kişiselleştirin. Markanız hakkında bilgilendirici videolar olsun.
  • Web sitenizi iyileştirin.
  • Sosyal medyada kriz yönetimi önemlidir. Bir kriz planınız olmalı.
  • Mutlaka kampanyalar düzenleyin.
  • Facebook etkileşimini arttırmak için indirim hakkı vereceğiniz quiz ve mini yarışmalar düzenleyin.