Adınızı rakiplere karşı korumak ve tescil etmek için harekete geçerken,büyük düşünün. Nitekim ürünleriniz ya da hizmetleriniz dünyayı dolaşacaksa, daha en başından global çapta düşünün.

Target (1)

Markanız uluslararası bir değer ve güçlü bir varlık oluşturmasını istiyorsanız, şu tavsiyelere bir göz atalım:

  • Marka kimliğinizi geliştirirken, başka kültürlerde ve dillerde uygunluğunu ve ilintisini test edin.
  • Eğer ürünleriniz ya da hizmetleriniz ulusal sınırları dolaşacaksa, başkaları sizi zorlamaya kalkışmadan uluslararası ticari marka tescilini yaptırın.
  • Dünya çapında ticari marka diye birşey yoktur ancak Madrid protokolü’ ne katılan 60’dan fazla ülkenin herhangi birinde ticari marka tescili için tek bir uluslararası başvuruda bulunabilirsiniz.